SNĚŽNÉ SKÚTRY

  Z historie sněžných skútrů:

1937 -  J. A. Bombardier získává svůj první patent na vývoj „pásového vozidla pro cestování na sněhu“, později nazvaného B7 snowmobile,   a zakládá v kanadském Valcourtu L Auto Neige Bombardier Limitée „společnost na výrobu pásových vozidel pro cestování na sněhu“. 

1950 - Výroba sněžného vozidla Muskeg. 

1959 - Zahájena výroba sněžných skútrů SKI-DOO. Bombardier na prvním místě v sériové produkci sněžných skútrů. 

1962 - Sněžné skútry SKI-DOO podstupují změny: nová sklolaminátová karosérie, motory Kohler a JLO jsou nahrazeny rakouským motorem ROTAX.

                                      

1971 -  Na trh jsou uvedeny nové modely SKI-DOO: Elan, Skandic, Valmont a Blizzard.  

1973 -  29. srpna je vyroben milióntý sněžný skútr SKI-DOO. 

1974 -  Opětovně byla vylepšena technologie, bezpečnost, vzhled a komfort sněžných skútrů SKI-DOO.  


1988 -  Bombardier se stává oficiálním dodavatelem vozidel na úpravu sněhu a sněžných skútrů pro OH v Calgary. Bombardier uzavírá přímou spolupráci s finskou společností a získává tak výrobní zařízení na sněžné skútry v Evropě. Nordtrac OY, výrobce sněžných skútrů ve finském Rovaniemi, vyrábí sněžné skútry Lynx navržené zvlášť pro evropský trh. (Dnes je tato společnost BRP FINLAND OY plně vevlastnictví BRP.)  

1993 - 14. září 1993 je ve Valcourtu vyroben dvoumilióntý sněžný skútr SKI-DOO. 
            Bombardier vytváří novou modelovou řadu sněžných skútrů Ski-Doo určených především pro vysokohorské podmínky a jízdu v hlubokém

            prachovém sněhu nazvanou Summit.  
2000 - Sněžný skútr Summit 700 Highmark vyhrává cenu Mountain Muscle Sled of Year (sněžný skútr roku) časopisu Snowest Magazine.

2002 - Bombardier přichází s prvním čtyřtaktním motorem u turistického modelu Ski-Doo Grand Touring V-1000.

2003 - Čtyřtaktní motor i u pracovního skútru Lynx 59 Yeti V-1000 .

2004 - První třísedadlový skútr z produkce BRP - Ski-Doo model GTX 800. Nebývalá síla a elegance, to jsou hlavní parametry novinky pro zimní sezónu 2004/2005 závodního sněžného skútru Ski-Doo Mach Z Adrenaline s obsahem 995 ccm. 

2006 - BRP je opětovně oficiálním dodavatelem sněžných skútrů na olympijských hrách, tentokrát v italském Turíně. 
           Silné čtyřtaktní pracovní skútry Lynx Yeti V-1300 a V-800.

2007 - Žhavá novinka ze stáje Lynx: čtyřtaktní Yeti PRO V-800 s pásem o šířce 600 mm.

2008 - Lynx přichází s novým lehkým pracovním skútrem Yeti 550.

2010 - A opět žhavá novinka - převratný dvoutaktní motor Rotax E-TEC, který má nižží spotřebu paliva až o 40% a menší emisní vzplodiny než čtyřtaktní motory.

2012 - Sportovní Ski-Doo MXZ dostává pokrokový podvozek rMotion, který je schopen se lépe přizpůsobit "zvlněnému" povrchu a dodává stroji dokonalou ovladatelnost v každém okamžiku.

2013 - Ski-Doo vybavuje modely Summit podvozkem, který je schopen se podélně naklánět a tím dodat skútru stabilitu a lepší ovladatelnost v traverzu.  

  

  

 

2013 -   29. srpen se stal pro BRP velkým dnem - z výrobní linky sjel 3000.000 ks sněžné skútru. Tento významný milník připadl modelu Ski-Doo Summit X 800R E-TEC.


            

 

2014  -  Přelomový rok pro motory ROTAX. Na trhu se objevuje zcela převratný motor ROTAX 900  ACE s možností změny palivové mapy - režim ECO mode.

                     

    Tento revoluční čtyřdobý motor s přímím vstřikováním paliva ohromuje svým výkonem  90 hp a nízkou spotřebou paliva 10 litrů/100 km spolu s velmi nízkými náklady na údržbu.  Chlubí se prventsvím v použití elektronické škrtící klapy (ITC), který zahrnuje možnost volby mezi třemi palivovými režimy: Sport / Standard / ECO.